De nummer 1 Fly Flot website van de Benelux

Vragen omtrent ruilen of retourneren

Passen de schoenen niet 100%  zoals u had gehoopt? Had u toch liever een andere kleur of maat? Of merkt u een beschadiging op? 
U kan uw aankoop binnen de 14 dagen na ontvangst GRATIS retourneren of inruilen!

 


 

Veel gestelde vragen over retours

 

Binnen de hoeveel dagen kan ik mijn goederen inruilen?

Hoe kan ik mijn artikel GRATIS retourneren of ruilen?

Hoe zal ik mijn geld terug ontvangen?

Wat indien het artikel beschadig is toegekomen?

 


 

Binnen de hoeveel dagen kan ik mijn goederen inruilen?

Wij geven u een garantie van 14 dagen retourrecht startend vanaf de dag van ontvangst van uw goederen. Om misverstanden te voorkomen raden we u aan om uw aangekochte schoenen te passen op een zachte en propere grondoppervlak. Verwijder geen prijslabels en maak het artikel niet vuil.


 

Hoe kan ik mijn artikel GRATIS retourneren of ruilen?

U kan alle of een gedeelte van uw artikelen gratis inruilen voor een andere schoenmaat of kleur. Of wenst u het artikel te retourneren, omdat het toch niet 100% was zoals u had gehoopt.
Dit kan op 2 manieren:

1. Via onze website een retournering aanvragen:

  1. Ga naar www.flyflot.be en klik op je bestelling in "mijn account" om je retour aan te vragen
  2. Selecteer de goederen om terug te sturen, geef de retourreden in en voeg commentaar toe
  3. Na ontvangst van uw retourverzoek sturen wij een retouretiket door per mail.
  4. Plak het retouretiket op de doos. Het fysiek adres is: Drie Koningen Shoe BVBA, Driekoningenstraat 19, 2600 Berchem (België).
  5. Geef u retourzending af bij uw dichtsbijzijnde DPD Parcelshop

De retourzending is geheel kosteloos • Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging via email en worden de artikelen direct omgeruild of binnen de 2 weken verrekend

2. Via één van onze winkels:

Print of noteer uw bestellingsnummer, en neem een betalingsbewijs mee samen met uw aangekochte goederen.
U kan dan ter plaatse inruilen voor een andere schoenmaat, kleur of model.
Verkiest u te retourneren, dan ontvangt U uw restitutiebedrag terug na evaluatie.


 

Hoe zal ik mijn geld terug ontvangen?

Na ontvangst van uw artikelen via gratis terugzending en evaluatie zal het restitutiebedrag terugbetaald worden.
De wijze van terugbetaling zal via dezelfde weg gebeuren als het ontvangst van betaling van uw bestelling.

Voorbeeld 1: U heeft betaald via een VISA of kredietkaart, dan ontvangt u binnen de 14 dagen het geld terug op uw VISA of kredietkaart.
Dit zal zichtbaar zijn op u volgende afrekening van uw kredietmaatschappij.

Voorbeeld 2: U heeft betaald via overschrijving, dan ontvangt u ook binnen de 14 dagen het geld terug op uw bankrekening.
Als het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden.

Reden van klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn:

  1. Normale slijtage aan hakken en zolen
  2. Kale en/of beschadigde neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
  3. Beschadigingen aan haken
  4. Afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie
  5. Door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
  6. Beschadigde ritsen en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn

 


 

Wat indien het artikel beschadigd is toegekomen?

Wij voeren een kwaliteitscontrole uit voor we onze artikelen verzenden. Dit kan u terugvinden in uw verzendingsdoos.
Indien u toch een beschading opmerkt contacteer ons onmiddelijk en vraag een retournering aan om uw pakket gratis terug te zenden.